Wandeling door de Drakensbergen - Reisverslag uit Phuthaditjhaba, Zuid-Afrika van Jonathan en Gienke - WaarBenJij.nu Wandeling door de Drakensbergen - Reisverslag uit Phuthaditjhaba, Zuid-Afrika van Jonathan en Gienke - WaarBenJij.nu

Wandeling door de Drakensbergen

Door: Jonathan en Gienke

Blijf op de hoogte en volg Jonathan en Gienke

13 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Phuthaditjhaba

10 & 11 juli 2014
De afgelopen twee dagen hadden we nog Holiday Bible Club. We hebben erg leuk met de kinderen gespeeld en hebben er van genoten. We hebben beide nog een keer een bijbelverhaal voorgelezen over: The enormous picknick en Finding treasure. De kinderen leerde elke dag een bijbeltekst uit hun hoofd en op de laatste dag konden de meeste kinderen alle bijbelteksten nog opnoemen, echt ontzettend knap!
Nadat alle kinderen weer naar huis gingen moesten de jeugdleiders afwassen en daarna gingen we met z’n allen eten. De jeugdleiders praten continue in Sesotho’s, zelfs tegen hun eigen pastor die het niet verstaat. De jeugdleiders waren telkens gezellig aan het praten en aan het klieren, maar deden niet echt wat er van hun gevraagd werd. Het was een soort laksheid. Dit is iets wat (vooral bij de jongens/mannen) vast zit in de cultuur en wat meteen ook een probleem is hier in de buurt. Hier mogen we natuurlijk ook alleen maar voor bidden.
We hebben de afgelopen twee avonden lekker bij de openhaard gezeten en spelletjes gedaan. Vrijdag is Marthe (vriendin van Bart) gekomen, erg gezellig! :)
’s Nachts vriest het nog steeds, maar gelukkig wordt de temperatuur wel iets warmer. Maar alsnog hebben we een aantal lagen kleding nodig om warm te blijven.
Jessie, een van de honden, is hoogzwanger en gaat in een van de komende dagen bevallen. Erg leuk!

12 juli 2014
Vandaag konden we lekker uitslapen en ging onze wekker pas om 07:00 uur. We hebben eerst even wat wassen gedraaid, zodat ze vandaag in de zon konden opwarmen. Als ontbijt hadden we vandaag slappap, wat door de locals hier veel wordt gegeten. Het lijkt op behangplaksel, maar met wat boter en wat pindakaas is het best lekker. Daarnaast hadden we ook nog brood met scrambled egg en een heerlijk worstje. Een goed ontbijt voor een wandeling door de Drakensbergen. Rond 10:30 uur zijn we vertrokken richting de bergen. Dit was ongeveer 45 minuten rijden en we mochten achterin het ‘bakkie’ (Afrikaans woord voor pick-up) zitten. We hebben een prachtige wandeling van ongeveer 4,5 uren gemaakt. Het was echt fantastischh. De lucht was niet echt helder, dat kun je ook wel zien op de foto’s. Maar we konden niet uitgekeken raken.
Savior, He can move the mountains. Een mooie zin uit een liedje van Hillsong, maar toen we die grote bergen zagen dachten we echt van: Wauw, wat is God toch ontzettend groot!
We merken echt dat we in de afgelopen week steeds meer naar God toe groeien en ook meer gaan vertrouwen op Hem. Echt geweldig!

Praise the name of the Lord, for his name alone is exalted; His majesty is above earth and heaven.
Psalm 148:13

• 13 Juli 2014 - 14:19

Remmelt En Jetsje:

Lieve Jonathan en Gienke.
    Geweldig om jullie verhalen te lezen. Een hele ervaring om zo op te trekken met locals in Zuid Afrika.
    En dan ook te genieten van de omgeving. Nog een gezegende tijd daar.
    Groeten uit Haulerwijk.

• 19 Juli 2014 - 20:36

Corrie Steneker:

Ja, fantastisch die bergen. Helemaal fantastisch zoals jullie er op reageren met de grootheid van God er in te zien. Yes He is awesome! Geniet lekker van Zijn liefde voor jullie.!

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phuthaditjhaba

Jonathan en Gienke

Wij zijn Jonathan (20) en Gienke (18). Jonathan studeert op dit moment 'Small business en retail managemant' op de Hanze in Groningen. Gienke is op dit moment bezig met mbo-verpleegkunde in Drachten. Aankomende zomer gaan wij van 3 juli tot en met 17 augustus naar Zuid-Afrika. Wij mogen onder andere vrijwilligerswerk gaan doen bij Crossroads in Phuthaditjhaba. Hier zullen we de eerste vier weken verblijven. Daarna gaan we nog voor een week naar Dukuduku. De laatste week van ons verblijf in Zuid-Afrika zullen we in Swaziland doorbrengen. Wij hopen hier 6 fantastische weken te beleven!

Actief sinds 15 Mei 2014